Bevers

Er gaat weer een nieuw seizoen van de bevers van start! De meisjes zijn nu nog in de minderheid dus neem je vriendinnetjes vooral mee om een keer te komen kijken!

Speltak Bevers

Bevers zijn de jongste leden van Scouting Nederland. Bevers zijn jongens en meisjes van tussen de 5 en 7 jaar oud. Wanneer je naar groep 4 gaat, of 7 jaar wordt in de zomervakantie mag je door naar de speltak Welpen.

De bevers draaien elke week groep op zaterdagochtend van half 10 tot half 12 in het Clubhuis aan de Gamerschedijk 1 in Zaltbommel. Wij gaan er vanuit dat je daar elke week wordt gebracht en opgehaald worden door je ouders. Wanneer je een keer door iemand anders opgehaald wordt, horen wij dat graag.

Themaverhaal

De bevers spelen elke week in het fantasiedorp Hotsjietonia, samen met Stuiter. Stuiter is een zesjarig kind. Stuiter speelt heel erg graag samen met de bevers en alle bewoners van Hotsjietonia.

Er is dan ook van alles te doen in Hotsjietonia zoals (speur) tocht lopen of varen met Steven Stroom, het bos ontdekken met Bas Bos, voor de dieren zorgen samen met Rebbel, knutselen met Keet Kleur, toneel spelen met Fleur Kleur, kamperen met Sterre Stroom, lekkere dingen koken of voor planten zorgen met Rozemarijn of proefjes doen met professor Plof.

Openen en sluiten

Bevers openen en sluiten elke opkomst met een liedje. Hieronder lees je de beide liedjes.

Openingslied
Wij zijn de bevers
Anders hoor je het nietWij spelen samen
Dat doen we zo graag
Want wat we gaan doen
Doen we samen vandaagIk dans en spring
Ik stuiter en ik zingWij zijn de bevers
Anders hoor je het nietWij spelen samen
Dat vinden we fijn
Wat is het toch leuk
Om een bever te zijn!
Sluitinglied
Wij zijn de bevers
Anders hoor je het nietNu zijn we klaar
Tot de volgende keer
Dan zien we elkaar
En dan zingen we weerIk dans en spring
Ik stuiter en ik zingWij zijn de bevers
Anders hoor je het nietNu zijn we klaar
Tot de volgende keer
Dan zien we elkaar
En dan spelen we weer

Afmelden

Omdat wij met de planning en het maken van het programma soms afhankelijk zijn van het aantal leden dat aanwezig is bij een opkomst, zouden wij het erg op prijs stellen als u uw kind tijdig afmeldt. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat uw kind opeens ziek is geworden of iets dergelijks, ook dan horen wij dat graag via e-mail, sms of telefoontje.

Stafteam

Ons beverstafteam bestaat op dit moment uit zeven personen. Zij zullen elke week zorgen voor een leuk en afwisselend programma voor de bevers.

Iedereen van het stafteam stelt een persoon uit Hotsjietonia voor. De personages die wij zijn staan voor de duidelijkheid op onze shirts. Wanneer wij op scouting zijn, gebruiken wij altijd onze bevernamen. Wij zouden het heel fijn vinden als de ouders hier in mee willen gaan.

Op dit moment bestaat het stafteam uit:

Rebbel (Hella Goesten)
Noa (Marlies Agterdenbosch)
Fleur Kleur (Sara Overmars)
Keet Kleur (Eline Rutten)
Stanley Stekker (Rein Teurlinx)
Steven Stroom (Erik Langeveld)
Rozemarijn (Roos Kosters)
Professor Plof (Matthijs van Teeffelen)

De contributie voor de bevers bedraagt 30 euro per kwartaal.

Installatie

Als het de kinderen na de introductieperiode leuk lijkt om lid te worden van de bevers dan volgt er een officiële installatie. De kinderen worden dan echt lid van Scouting Sint Martinus.

De installatie krijgt meestal een feestelijk tintje en ouders worden hiervoor dan ook uitgenodigd om aanwezig te zijn.

Benodigdheden

Bij de installatie worden de kinderen omgetoverd tot echte bevers, gekleed in hun eigen scoutfit.

De basis is een rode blouse, deze is te koop bij de scoutshop. De scoutshop is te vinden op www.scoutshop.nl. Hier kunnen jullie zelf de spullen bestellen of gaan halen. Er is natuurlijk ook de mogelijkheid dat de leiding de blouse bestelt. Een beverblouse kost 28,95 euro

Daarnaast hebben wij als Scouting Sint Martinus een eigen groepsdas. Deze worden door alle leden van onze scoutinggroep gedragen. De das krijg je samen met je insignes als je geïnstalleerd wordt. Deze das neem je na de bevers dus ook mee naar de welpen. Deze insignes worden ingekocht door de leiding en moeten met hen afgerekend worden. De kosten hiervoor zijn 15 Euro.

De leiding adviseert om de kinderen tijdens de bijeenkomsten  wat oudere kleding aan te geven. Het avontuur lonkt in bossen, strand en water. Als we iets speciaals gaan doen, dan laten wij ruim vantevoren weten wat je allemaal extra nodig hebt.

Kampen

Ook bevers gaan gedurende het seizoen op kamp. Dit kan gewoon een nachtje logeren op het clubhuis zijn. Maar als het goed weer is, kunnen we ook een keertje met de tent gaan kamperen. Wanneer wij op kamp gaan, waar wij dan naar toe gaan en wat je allemaal mee moet nemen hoor je tegen die tijd.

Wachtlijst

Wij kunnen maximaal zestien bevers plaatsen. Wij willen graag een evenwichtige leeftijdsopbouw in onze groep. Het kan hierdoor voorkomen dat wij kinderen uit groep 1 wel kunnen plaatsen en kinderen uit groep 3 niet.

Overvliegen

Wanneer je te oud wordt voor de bevers is er de mogelijkheid om over te vliegen naar de Welpen. Op dit moment heeft Scouting Zaltbommel twee welpengroepen. Er is een dinsdagavondgroep en een zaterdagochtendgroep. Op de dinsdag draait men groep van half 7 tot 8 uur. Op de zaterdagochtend wordt er groep gedraaid van 10 tot 12 uur.

Voordat uw kind de leeftijd bereikt van het overvliegen, mag hij/zij eerst proefdraaien bij de welpen om alvast te wennen aan de nieuwe leiding en om te kijken of het bevalt.

Aanmelden

Als u uw kind aan wil melden dan kunt u een mailtje sturen naar aanmelden@Scouting-Zaltbommel.nl.

Hierin aub vermelden:

-Naam kind

-Geboorte datum kind

-Telefoon nummer

-Eventueel mobiele nummer ouder

-Eventuele bijzonderheden( bijvoorbeeld allergieën)

Bereikbaarheid

De beverstaf is te bereiken per e-mail: Bevers@Scouting-Zaltbommel.nl

Maar ook telefonisch: Rebbel/ Hella 0418-512376 (doordeweeks na 18.00 uur)