Gidsen

De Gidsen zijn meiden van 11 tot 16 jaar en draaien elke vrijdagavond van 19.00 tot 21.00 uur.

Voor meer informatie over de gidsen kunt u contact opnemen met Jeroen van der Kamp, e-mail: gidsen@scouting-zaltbommel.nl).

Wil je je aanmelden? Stuur dan een mailtje naar aanmelden@scouting-zaltbommel.nl.

De contributie bedraagt € 32,50 per kwartaal.

Wil je een indruk krijgen van hoe onze vrijdagavond eruit ziet?! Volg ons dan op Facebook !

Een van de Gidsen over de RSW

April 2015 – Meestal worden scouts en gidsen gezien als kinderen die oma’s helpen met oversteken en koekjes rond brengen. Maar dat is niet altijd het geval ! Voor de competitieve scouts of gidsen is er de RSW: de regionale scouting wedstrijd.

De RSW duurt drie dagen, tijdens dit kamp worden de scouting vaardigheden getest en beoordeelt. Ons groepje ook wel patrouille bestaat uit zes meiden tussen de leeftijden elf en vijftien jaar.  Elk jaar wordt er een thema bedacht, waar de patrouilles hun creativiteit op los kunnen laten. Vorig jaar zijn we geheel in piraten stijl vierde geworden. En twee jaar geleden zijn we als holbewoners tweede geworden.  Dit jaar gaan we voor de eerste plaats !

Om een overzicht te geven van de activiteiten die we geheel in het thema Ghana doen, licht ik nu de dagen toe. De eerste dag ligt de focus op tent en keuken opbouwen en het koken. De tweede dag maken we een culinaire uitspatting in de vorm van een ontbijt. Om daarna aan de hike te beginnen. Als we aankomen, dan krijgen we een verrassingspakket vol ingrediënten. Hiervan moeten we een zo lekker mogelijk gerecht maken. De derde dag bestaat uit sport en spel. Als we daarmee klaar zijn beginnen we met het opruimen van de kampterreintjes. Vol trots zullen wij onthaald worden als de winnaressen van de RSW !

Zelf vind ik eigenlijk het contact maken met andere leden uit de regio het leukst. Zo heb ik iemand ontmoet die de zelfde muzieksmaak heeft als ik. Met haar heb ik leuke gesprekken gevoerd. Het kampterrein opbouwen is ook iets wat ik heel leuk vind. Het is heel gaaf om zelf iets te maken wat je zelf in gebruik neemt. Dan voelt het echt alsof we iets hebben bereikt. Dat maakt de hele RSW cool om te doen.

Dit stuk is geschreven door Beau Visser.

Foto’s van ons oefenweekend

image-2015-04-18image-2015-04-18 (1)image-2015-04-18 (2)image-2015-04-18 (3)image-2015-04-18 (4)