Stam

Welkom bij de Stam – Het Scoutingavontuur voor Volwassenen bij Scouting Zaltbommel

Bij Scouting Zaltbommel zijn we trots op onze levendige en actieve Stamgroep, speciaal bedoeld voor leden van 21 jaar en ouder. De Stam is de ideale ontmoetingsplaats voor volwassenen die hun passie voor Scouting willen voortzetten en nieuwe avonturen willen beleven, zonder de verantwoordelijkheid voor het begeleiden van jeugdleden.

Wat doen we?

Onze activiteiten zijn net zo divers als onze leden. Van het beklimmen van uitdagende bergpaden tot leuke spelactiviteiten in en om ons clubhuis. We organiseren ook culturele uitstapjes en gezellige kampvuuravonden. Er is altijd iets dat aansluit bij jouw interesses. We stimuleren leden om hun eigen ideeën en talenten te delen, wat zorgt voor een rijke en diverse ervaring voor iedereen.

Jaarlijkse hoogtepunten zijn ons grootse Jacuzzifeest, waar we een zelfgebouwde, met hout gestookte jacuzzi inzetten voor een fantastische feestavond. En ook het zomerkamp, waar we een week in het buitenland doorbrengen om samen de natuur en cultuur te ervaren, is een niet te missen evenement.

Bij de Stam maak je niet alleen nieuwe vrienden, maar vind je ook een hechte gemeenschap waar iedereen zichzelf kan zijn. De Stam ondersteunt ook jouw persoonlijke ontwikkeling: je leert vaardigheden binnen het Scoutingspel, maar ontwikkelt ook skills die in het dagelijks leven van pas komen.

Voor wie?

Onze Stamgroep verwelkomt zowel overvliegers van de Roverscouts (18 t/m 21 jaar) die hun Scoutingreis willen voortzetten, als nieuwe 21+ leden binnen Scouting Zaltbommel en 21+ stafleden die op zoek zijn naar een unieke invulling van hun vrije tijd. Of je nu een ervaren outdoor liefhebber bent of net de wereld van Scouting verkent, je bent van harte welkom.

Wanneer dan?

De stam houdt zijn wekelijkse opkomst op de dinsdagavond, van 20:30-22:30. De reden voor het late tijdstip is dat de welpen zich eerder op de dinsdag in het gebouw bevinden.

Meer weten?

Wil je meer weten over de stamgroep? Neem contact op via dinsdagstam@scouting-zaltbommel.nl voor meer informatie of bezoek een van onze bijeenkomsten.